|
Ayın Makaleleri
Dirençli Hipertansiyonlu Olgularda Diyette Tuz Kısıtlamasının Kan Basıncı Üzerine Etkileri: Randomize Kontrollü Bir Çalışmadan Sonuçlar Dirençli hipertansiyon gelişiminde tuz duyarlılığının rolü bilinmemektedir. Bu çalışma dirençli hipertansiyon hastalarında 24 saat ayaktan ve ofis kan basıncına diyette tuz kısıtlamanın etkisini incelemektedir. Dirençli hipertansiyonu olan 12 hasta 2 haftalık arınma periyodu ile ayrılan düşük ve yüksek sodyumlu diyet programına rasgele çapraz değerlendirmeye alındı. Brain natriüretik peptid, plazma renin aktivitesi, 24 saatlik idrar aldesteron, sodyum, potasyum düzeyleri, 24 saatlik ayaktan kan basıncı moniterizasyonu, aortik pulse wave velositeve augmentasyon indeksi diyet programları arasında karşılaştırıldı. Düşük sodyumlu diyet ile yüksek sodyumlu diyet karşılaştırıldığında ofis sistolik ve diyastolik kan basıncı sırasıyla 22,7 ve 9,1 mmHg azaldı. Düşük sodyumlu diyet süresince plasma renin aktivitesi artışına karşın, brain natriüretik peptid ve kreatinin klirens düzeyleri azaldı. Bu sonuçlar antihipertansif tedaviye dirençte diyette artmıs tuz alımının önemli katkıda bulunduğunu gösterdi.
Effects of dietary sodium reduction on blood pressure in subjects with resistant hypertension: results from a randomized trial. Hypertension. 2009 Sep;54(3):475-81
http://hyper.ahajournals.org/cgi/content/full/54/3/475
« Geri
|